El FAIG en aquest inici de curs

El FAIG en aquest inici de curs

1r d’ESO

A 1r d’ESO hem començat el PIC HUMANÍSTIC “L’art de crear”, un projecte que compartim amb La Salle Manresa. En aquest PIC tenim com a objectiu treballar la creativitat a partir del Teatre i el Grafiti. Hem començat treballant el teatre amb una sessió d’expressió Corporal i joc dramàtic. Hem dut a terme  activitats que permeten  treballar el procés creatiu des de la vivència i l’experimentació a través de la implicació i participació de tot l’alumnat. Amb l’exercici  Transfiguració de l’objecte hem jugat a realitzar accions, a atribuir diferents usos a  la cadira: una moto un cavall… i a representar diferents situacions amb la cadira com a protagonista.  Aquest procés creatiu culminarà amb la creació per part de cada  equip FAIG del seu propi gag tot inspirant-se en el teatre gestual i humorístic del Tricicle. El divendres passat vam fer una sessió pràctica amb l’Anna Busanya, mestra de l’escola i especialista en teatre. Els equips van mostrar-li les seves creacions i a partir de les seves indicacions podran refer i millorar els seus guions i representacions. El pròxim dia 30 octubre cada equip farà la seva representació davant la resta de companys del seu grup.

Tot seguit començarem el Grafiti. Per treballar el Grafiti farem un taller amb en Werens, pseudònim de Ramon Puig, un dels pioners del grafit a Catalunya. Werens és un artista sabadellenc que fa gairebé tres dècades que omple de color els carrers de Catalunya. Format a la Massana i al London College of Printing, va viure el moment en què sorgia el moviment grafiter  europeu. Les seves obres d’art urbà s’escampen per incomptables murs d’arreu. Indrets tan diversos com Marràqueix, Venècia, Berlín, Bombai, Nova York, Londres, Lisboa, entre molts d’altres, han vist brotar les seves flors d’entre les escletxes de l’asfalt.

A principis de novembre en Werens ens vindrà a parlar sobre l’art urbà. Ens explicarà la seva experiència personal i ens ensenyarà tècniques de com crear el disseny d’un grafiti per l’escola.  Tot seguit els equips dissenyaran el seu grafiti i el disseny guanyador es representarà, amb l’ajuda d’en Werens, en una paret del pati de l’escola a final de curs.

2n d’ESO

Pel que fa al FAIG de 2n hem començat treballant el PIC Científic. Com ja sabeu el treballem a partir del repte de la First Lego League que enguany porta per títol RePLAY. Es tracta que els equips observin el seu entorn i facin propostes creatives que ens motivin i ens ajudin a tots a ser més actius. Els equips estan treballant en el seu projecte d’innovació identificant problemes sobre el repte i cercant solucions innovadores a un problema real vinculat al Repte. També estan programant el robot que han construït per superar les missions del Joc del Robot. Tot això ho fan posant en pràctica valors com la col·laboració, el descobriment, la innovació i la inclusió. Celebrant els èxits aconseguits i divertint-nos amb el que fem. Aquests són els valors de la First Lego que els equips hauran de posar en pràctica i representar en un pòster de valors. Al mes de desembre farem una Micro First Lego League a l’escola on tots els equips presentaran el seu projecte d’innovació i posaran en pràctica el Joc del Robot superant les missions que han programat. A partir d’aquí seleccionarem els dos o tres equips que participaran en la competició de la First Lego League en representació de l’escola a la Universitat de Vic a partir del mes de febrer.

3r d’ESO

Després de presentar l’emprenedoria com a eix vertebrador del FAIG de 3r, es va fer una jornada de treball dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de la ONU: englobats a l’Agenda 2030, aquests objectius pretenen eradicar la pobresa, lluitar contra la desigualtat i la injustícia, i posar fre al canvi climàtic, entre d’altres. Aquests objectius seran la base dels projectes d’emprenedoria que faran els alumnes a partir del 2n trimestre.

Actualment, estem immersos en la fase INPUT. Durant les següents setmanes, els alumnes rebran diferents continguts de: empresa, emprenedoria, màrqueting, creativitat, detecció d’oportunitats, planificació d’esdeveniments i tècniques d’expressió i comunicació.

4t d’ESO

El Faig de 4t d’ESO dedicat a l’Aprenentatge i Servei (ApS) s’ha iniciat amb una aparent normalitat. Les primeres setmanes s’han aprofitat per dur a terme activitats de la primera fase dels Nutrients: ruta per Manlleu a conèixer les entitats del curs passat, introducció de la tècnica del Mindmap i l’emotiva tarda del voluntariat.

En aquesta sessió de voluntariat els alumnes van poder compartir moments, valors i experiències de voluntariat amb en Jordi Molas de l’Institut Guttmann, en Ferran Domènech de la Recolectiva, una associació que realitza cooperació internacional a Palestina, l’Emma Contijoch i en Pau Ramírez de Fes-te Jove i en David Aragüete de l’Hospitalitat i el pelegrinatge a Lourdes.

En aquests moments el projecte es troba en la fase INPUT, on les entitats presenten els projectes ApS als alumnes mitjançant presentacions presencials i virtuals. En aquestes dues setmanes s’han presentat els projectes interns (Eskamot lila, Eskamot verd, Proide, Aula d’acollida i l’Apadrinament a alumnes de 1r cicle i en el lleure) i les entitats del Grup Excursionista de Manlleu, el Club Patí Manlleu, Ràdio Manlleu, Banc de sang i teixits i el Centre Formació d’Adults Miquel Martí i Pol. En les setmanes vinents esperem la visita presencial o virtual del Vedruna Manlleu, CEIP Quatre Vents, CEIP Puig-Agut, Osonament Manlleu, Escola Bressol Picarols, Escola Bressol Colors, Hospitalitat de Lourdes, Associació de la Gent Gran, Creu Roja Osona, Piscina Municipal, Museu del Ter i CERM UVic. 

Esperem que la situació de pandèmia actual permeti realitzar els ApS a partir del mes de gener, ja que tots els projectes aporten autonomia personal als alumnes,  molts valors i una bona experiència de vida que pot repercutir en el seu futur acadèmic i professional i en l’entorn més proper.