Aquest curs s’ha iniciat una gamificació a 2n d’ESO entre les assignatures de Ciències Socials i Religió per treballar l’art romànic i gòtic corresponent al període medieval. El projecte ha constat de dues parts.
En la primera, els alumnes van fer una cerca sobre el Monestir de Sant Pere de Casserres, monestir benedictí de Masies de Roda i un dels exponents del romànic català més destacats de la comarca d’Osona. En grups van fer-ne la situació geogràfica a partir d’un mapa, on van situar les principals estances i característiques bàsiques dels edificis de culte religiós de l’època, així com, l’estil de vida dels monjos. A més, durant l’excursió a Casserres del 10 de maig els alumnes podran gravar fantàstics vídeos explicatius dels continguts assimilats durant aquesta part de la gamificació.
En la segona part del projecte, l’alumnat va haver de reproduir en miniatura o crear de nou una obra pictòrica, escultòrica o arquitectònica escollint un dels estils artístics treballats a les classes de socials: l’art romànic i el gòtic. Els resultats d’art religiós han estat tan satisfactoris que els alumnes d’Aula Oberta han muntat una exposició a l’escola amb els projectes elaborats pels seus companys de 2n d’ESO.
Emprenedoria, creativitat i motivació han anat de la mà i han servit per adquirir més coneixements de les fascinants Alta i Baixa Edat Mitjana.