Assessorament i Reconeixement
El servei d’Assessorament i Reconeixement s’adreça a les persones adultes interessades en obtenir una orientació acadèmica i/o un reconeixement acadèmic de la seva experiència laboral.
Informació del servei
Fase I - Servei d'Assessorament
En què consisteix?
El servei d’assessorament consisteix a identificar i analitzar detalladament de les capacitats i les expectatives professionals de les persones que el sol·liciten. En aquesta fase es realitzen diverses entrevistes per valorar i recomanar les ofertes formatives que millor s’adaptin al perfil dels inscrits. Aquesta fase conclou amb l’elaboració i el lliurament de l’informe d’assessorament personalitzat.
A qui s’adreça el servei?
Aquest servei s’adreça a persones amb experiència laboral i formació prèvia que estiguin interessades a millorar la seva qualificació i que vulguin rebre assessorament personalitzat per aconseguir-ho.
Quin cost té aquest servei?
El preu del servei d’assessorament és de 60€.
L’informe d’assessorament emès en el servei d’assessorament en la formació professional del sistema educatiu és requisit previ per a la inscripció en el procediment de reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials.
Quin procediment cal seguir?
- Període d’admissió de les sol·licituds pel servei d’assessorament curs 2023-2024: del 27/10/23 al 30/10/23 a la secretaria del centre.
- Publicació de la llista provisional d’admesos: el 30/10/23 al lloc web de cada centre.
- Reclamacions a la llista de persones admeses: del 30/10/23 al 03/11/23.
- Publicació de la llista definitiva d’admesos: del 06/11/23 al 09/11/23 al lloc web de cada centre.
- Inscripció al servei i presentació de documentació: del 09/11/23 al 16/11/23 a la secretaria del centre.
Les persones admeses hauran de presentar la següent documentació a la secretaria del centre:
- Full de sol·licitud imprès amb les dades personals i la família professional escollida
- Fotocòpia del DNI, NIE o Passaport, acompanyat de l’original per a la seva verificació.
- Document justificatiu de la bonificació o l’exempció del preu públic, si és el cas.
- Resguard de pagament del preu establert.
- Pagament del servei: En presentar la documentació.
Calendari del servei d’Assessorament 2023-2024
del 27/10 al 30/10 | Sol·licitud del Servei d’Assessorament |
---|---|
30/10 | Publicació de la llista provisional d’admesos |
del 30/10 | Publicació de la llista definitiva d’admesos |
del 09/11 al 16/11 | Termini d’inscripció al servei i presentació de la documentació. |
A partir del mes de novembre s’iniciaran les sessions d’assessorament. |
Nota: En cas que no pugueu assistir a les sessions cal que ho comuniqueu amb antelació. L’absència injustificada comportarà la pèrdua dels drets a rebre l’assessorament i del reemborsament del preu del servei.
Bonificacions i exempcions del preu públic
Les persones membres de famílies nombroses classificades en la categoria general i les persones membres de famílies monoparentals, tenen una bonificació del 50% dels imports dels preus públics, sense que ambdues bonificacions siguin acumulables.
Estaran exemptes de pagament les persones membres de famílies nombroses de categoria especial, les víctimes d’actes terroristes, els seus cònjuges i els seus fills, les persones que posseeixen la declaració legal de minusvàlua en un grau igual o superior al 33%, i les persones subjectes a mesures privatives de llibertat.
Documents relacionats
full-inscripcio-assessorament.pdf
application/pdffull-inscripcio-assessorament Edit Delete Move 296.08 KB 2024-05-28 28 de maig de 2024 2024-12-09 9 de desembre de 2024 |
||
sollicitud-servei-assessorament.pdf
application/pdfsollicitud-servei-assessorament Edit Delete Move 361.62 KB 2024-05-28 28 de maig de 2024 2024-12-09 9 de desembre de 2024 |
27
Edit Item
Added: ??? | Changed: ??? | Size: ???
Change the name. Some characters are not allowed. These will be automatically replaced. Enter a name that will be shown in place of the real file name. You may use special characters not allowed in the file name. Add a description. Use this field to describe this item and apply keywords for searching.Item Date Added
Item Date Changed
Move Item
Choose where to move this item. The move will not complete if the item name is found at the destination.Fase II - Servei de Reconeixement
En què consisteix?
Un cop obtingut l’informe d’assessorament, es pot sol·licitar el Servei de Reconeixement acadèmic de l’experiència laboral per la qual es validaran determinades “unitats formatives” pertanyents a un determinat cicle formatiu de formació professional.
D’aquesta manera, si es tenen els requeriments d’accés acadèmic, el sol·licitant podrà matricular-se per completar aquests estudis oficials, sense haver de cursar les “unitats formatives” ja reconegudes i així obtenir finalment un dels títols de la FP.
Aqui s’adreça aquest servei?
Aquest servei s’adreça a les persones que vulguin tenir un reconeixement acadèmic dels aprenentatges adquirits amb l’experiència laboral o en activitats socials en relació amb els títols oficials de formació professional. Per sol·licitar el servei cal complir els requisits següents:
- haver complert 18 anys,
- acreditar experiència laboral o en activitats socials d’almenys dos anys en el sector,
- disposar de l’informe d’assessorament obtingut en el servei d’assessorament, o document equivalent de convocatòries d’acreditació o validació amb l’orientació i/o assessorament del mateix títol o d’un títol afí.
Quin cost té aquest servei?
El cost del servei de reconeixement és de 18€ per Unitat Formativa.
Calendari del servei de Reconeixement 2023-24
del 04/03/24 al 15/03/24 | Període d’admissió de les sol·licituds pel servei de reconeixement. Lloc: Secretaria del centre. |
---|---|
18/03/24 | Publicació de les llistes d’admesos a la pàgina web del centre. |
del 18/03/24 fins el 22/03/24 | Termini de presentació del full d’inscripció al servei, presentació de la documentació i pagament. Lloc: Secretaria del centre. |
Quantes places s’ofereixen?
Cicles Formatius | Places |
---|---|
Gestió administrativa (CFGM) | 10 |
Administració i Finances (CFGS) | 10 |
Sistemes microinformàtics i xarxes (CFGM) | 10 |
Administració de sistemes informàtics en xarxa (CFGS) | 10 |
Mecanització (CFGM) | 10 |
Programació de la producció en fabricació mecànica (CFGS) | 10 |
Instal·lacions elèctriques i automàtiques (CFGM) | 10 |
Mecatrònica Industrial (CFGS) | 10 |
Bonificacions i exempcions del preu públic
Les persones membres de famílies nombroses classificades en la categoria general i les persones membres de famílies monoparentals, tenen una bonificació del 50% dels imports dels preus públics, sense que ambdues bonificacions siguin acumulables.
Estaran exemptes de pagament les persones membres de famílies nombroses de categoria especial, les víctimes d’actes terroristes, els seus cònjuges i els seus fills, les persones que posseeixen la declaració legal de minusvàlua en un grau igual o superior al 33%, i les persones subjectes a mesures privatives de llibertat.
Documents relacionats
Admesos-Reconeixement-22-23.pdf
application/pdfAdmesos-Reconeixement-22-23 203.03 KB 2024-05-28 28 de maig de 2024 2024-12-09 9 de desembre de 2024 |
|
Inscripcio-al-servei-de-reconeixement.doc
Inscripció-al-servei-de-reconeixement.doc application/mswordInscripció-al-servei-de-reconeixement.doc 122.5 KB 2024-05-28 28 de maig de 2024 2024-12-09 9 de desembre de 2024 |
|
Sollicitud-al-servei-de-reconeixement.doc
Sol·licitud-al-servei-de-reconeixement.doc application/mswordSol·licitud-al-servei-de-reconeixement.doc 113.5 KB 2024-05-28 28 de maig de 2024 2024-12-09 9 de desembre de 2024 |
30
Edit Item
Added: ??? | Changed: ??? | Size: ???
Change the name. Some characters are not allowed. These will be automatically replaced. Enter a name that will be shown in place of the real file name. You may use special characters not allowed in the file name. Add a description. Use this field to describe this item and apply keywords for searching.