El passat dimecres 25 de març, els equips de 4t d’ESO i de 1r de Batxillerat del projecte de debats de l’escola es van proclamar campions de la Lliga de Debvat 2026 de La Salle Xperience, celebrada a Barcelona. Les finals, disputades a La Salle Comtal, van reunir estudiants de diferents centres de La Salle Catalunya en una jornada marcada per l’oratòria, el pensament crític i la convivència.



Èxit destacat de l’equip de 4t d’ESO
L’equip de 4t d’ESO, format per l’Aina Navarro, la Mait Mas, en Roger Mata, en Juli Ferrer i la Gisela López i en Biel Rodríguez i la Maria Molist com a suplents, va guanyar la final d’ESO celebrada amb La Salle Montcada. Els alumnes van destacar per la solidesa dels seus arguments i una excel·lent posada en escena.
Cal remarcar també que en Roger Mata va ser reconegut amb la menció a millor orador de tota la competició.
L’equip de 1r de Batxillerat també es corona campió
Per la seva banda, l’equip de 1r de Batxillerat, integrat per la Neus Vilà, Víctor Castillo, Adrià Santacatalina, Guillem Tañà i Aina Sala, es va imposar a la final davant l’equip de La Salle Manresa en un debat molt ajustat.
Els estudiants van demostrar, un cop més, que l’oratòria i la capacitat de construir discursos sòlids són un dels punts forts del nostre centre.


Una jornada de debat i aprenentatge compartit
La jornada va reunir prop de 300 alumnes de totes les escoles La Salle de Catalunya, que van assistir a les finals i van participar en tallers dinamitzats per especialistes.
El tema central del debat d’enguany ha sigut:
“És moralment justificable prioritzar el propi benestar per davant del compromís social?”, una qüestió que va permetre als participants reflexionar i aprofundir en aspectes ètics i socials de gran actualitat.
Educant el pensament crític
La trobada va esdevenir una experiència enriquidora per a tot l’alumnat, tant des del punt de vista acadèmic com personal, afavorint la convivència entre centres i el desenvolupament del pensament crític.
Des de l’escola volem felicitar tots els participants per la seva implicació i actitud, així com agrair a La Salle Comtal l’acollida i a l’equip de Pastoral l’organització de la lliga.
Es pot visualitzar l’àlbum de la Lliga de debats al següent enllaç.