FAIG forma part dels programes del Projecte DESTI (Desenvolupament i Estimulació de les Intel·ligències) que es porten a terme a les escoles de La Salle Catalunya a les etapes d’Educació Infantil, Primària, Secundària i Cicles Formatius per desenvolupar el treball en equip i millorar les intel·ligències múltiples dels alumnes.
El projecte s’inicia amb una fase prèvia (fase Nutrients) on els alumnes se’ls ensenya el mètode IDEAR (Identificar, Definir, Examinar, Actuar i Resultats) i les seves tècniques per resoldre problemes (Brainstorming, Six&Six, Graella de selecció, Ishikawa, DAFO, Mindmap…) juntament amb dinàmiques que milloren el treball en equip. Tot seguit, se’ls presenta una sèrie de continguts generals que contextualitzen els possibles problemes a resoldre (fase INPUT). Finalment, els alumnes elaboren un Projecte d’Investigació Cooperatiu (PIC) per tal de cercar una solució al problema, tot aplicant el mètode i les tècniques (fase OUPUT).
A l’ESO el projecte segueix amb la mateixa estructura:
1a fase: NUTRIENTS | Tècniques de resolució de problemes Tècniques de treball en equip Dinàmiques de cohesió de grup |
---|---|
2a fase: INPUT | Presentació dels continguts generals del tema a tractar Formulació de problemes a resoldre |
3a fase: OUTPUT | Projectes d’investigació cooperatius (PIC) Aplicació del mètode IDEAR seguint les tècniques |
El FAIG a 3r i 4t d’ESO
A segon cicle es treballa tres hores setmanals i els alumnes desenvolupen un PIC al llarg del curs.
- A 3r d’ESO: Aprendre a emprendre (que treballa l’Emprenedoria, Empresa, Creativitat, Disseny, Màrqueting, Publicitat, Autoconeixement, Ocupabilitat i Organització d’esdeveniments)
- A 4t d’ESO: Aprenentatge i Servei (l’aprenentatge a través de l’experiència i l’acció de servei a l’entorn més pròxim). Els alumnes tenen la possibilitat de treballar amb més de 25 entitats de Manlleu classificades en els diferents àmbits de l’ApS (Escolar, Medi ambient, Promoció de la Salut, Intercanvi generacional, Ajuda als altres, Solidaritat, Patrimoni cultural i Participació ciutadana)
FAIG té com a objectiu ensenyar els alumnes a pensar i utilitzar les seves habilitats. Els ajuda a preparar-se pel futur i els serveix per aprendre a gestionar la informació, la tecnologia, a ser innovadors i a ser competents en el treball cooperatiu.